ONZE WERKWIJZE
Focus in de werkwijze van Virada is gericht op de mens in het financiële proces en de daarbij gewenste (gedrags-)verandering. Virada legt de pijnplekken in de organisatie bloot. Door het voeren van constructieve gesprekken met medewerkers worden de problemen en knelpunten in korte tijd gesignaleerd. Immer met het gewenste resultaat voor ogen. Ankerpunten in het verbeteringsproces worden vastgesteld waarbij tussentijdse rapportages helder inzicht in de stand van zaken geven. Een overzichtelijk stappenplan dient als leidraad voor de juiste procesgang.
Van buiten naar binnen kijken in de organisatie
De werkwijze van Virada is rechtdoorzee. Direct, correct en prettig in de omgang waarbij delicate kwesties altijd met een lach – maar zeker ook diplomatiek – worden aangekaart. Vreemde ogen dwingen. Virada kijkt met een kritische blik van buiten naar binnen in organisaties.
Vragen die daarbij aan de orde komen zijn onder andere:
- Waarom doen jullie dit op deze wijze?
- Wat is de reden dat jullie het zo hebben ingericht?
- Waar zitten de knelpunten? In de structuur van de afdeling? In houding en gedrag van medewerkers? In de onderlinge communicatie?
- Hoe schat de omgeving de situatie in?
Voorafgaand aan de opdracht wordt het plan van aanpak besproken en vastgesteld.
Vraag naar de mogelijkheden voor uw organisatie.