Achtergrond
Aanleiding voor het starten met deze opdracht was dat de teamleider van het team Bankgaranties zich volledig wilde inzetten voor zijn team. De doelstelling van deze opdracht luidde als volgt: leidinggeven aan het team Letter of Credit binnen de afdeling Trade Services (samen met de reeds werkzame teamleider), zorgdragen voor een optimaal verloop van processen en een optimale personele bezetting.
Aanpak
Tot de taken van de interim manager behoorden het uitvoeren van coördinerende taken binnen het team waaronder:
- Operationele aansturing van het team;
- Het geven van adviezen over personeel(sontwikkeling);
- Fungeren als eerste aanspreekpunt voor (complexe) vragen, opdrachten en klachten;
- Verzamelen sturingsinformatie voor de afdeling;
- Het schrijven van een afdelingsplan;
- De jaarrekening.
Resultaat
Het nieuwe financiële systeem is probleemloos geïmplementeerd. De afdelingsplannen zijn op de afgesproken deadline aangeleverd met een goede kwaliteit. Voldoende om een dienstplan te kunnen formuleren. De jaarrekening is op tijd gereed gekomen. Het team is, door het inzichtelijk maken van de werkvoorraad, beter met elkaar gaan samenwerken. Bottlenecks worden gezamenlijk opgepakt en opgelost. Daarnaast is hierdoor een uniformering in de werkzaamheden ontstaan. Eenieder werkt op de zelfde wijze. Voorts is de afdeling bezig geweest met het opruimen en archiveren van gegevens waardoor ook een beter inzicht in de werkzaamheden werd bewerkstelligd.