Achtergrond
Stichting SWZ had de arbeidsovereenkomst met de Manager F&I beëindigd. Hierdoor ontstond een directe vraag om de afdeling F&I te ondersteunen totdat een nieuwe manager was aangenomen.
Aanpak
Als eerste geschiedde de probleeminventarisatie door middel van interviews met de medewerkers en het Management Team van SWZ. Vervolgens is er een verbetertraject opgezet voor de afdeling F&I waarbij de kernwaarden van de organisatie de leidraad vormden.
Resultaat
Door een uitstekend functionerend team was de jaarrekening op tijd klaar en voldeed deze aan alle wettelijke eisen. Door de inhuur van een externe specialist werden additionele opbrengsten binnengehaald waarbij tegelijkertijd de kennis van de medewerkers P&C op niveau werd getrokken. Er is horizontaal toezicht met de Belastingdienst ingericht. Rapportages worden nu conform de P&C cyclus opgeleverd en voldoen aan de vereisten van de organisatie. De juistheid van de financiële informatie is aanzienlijk verbeterd doordat de communicatie met de organisatie aantoonbaar is verbeterd. Na een succesvolle wervingsprocedure zijn de taken overgedragen aan het nieuwe manager F&I.